fredag 11. mai 2012

Sluttvurdering!


Brudebukett 

Mitt endelig produkt

* 12 Roser (Rosa)
* 3 strimler av hjerteranken (Ceropegia)
* 3 salal greiner (Gaulthera)
* og litt av en garnøste.


Harmonisk helhet 
Stilen på brudebuketten min er rund "klassisk" stil og
dominansen i dette produktet er de røde rosene i den runde formen,
 fordi det er de vi legger merke til med en gang du ser på buketten. 
 Kontrastene er de røde og det grønne, mørk/lyse farger og matt/glatt
 ( Rosene og hjerteranken er mørk og matte i mens salal bladene er glatte)

Prosessen...

Skisser 



Corsage/ Jakkesmykke til brudgom

Det endelige produktet

Skisser

Disse materialene har jeg brukt i mitt produkt

*1 Rose (Rosa)
* 1 Galax blad
* bittelitt Brudeslør (Gypsophila)
* "Englehår" (Det som er rund stilkene på produktet)

Harmonisk helet:
Stilen på brudgommen er dekorativ og dominansen i produktet er  blomstene,
kontrastene er lyst/mørt og matt/glatt? (Rosen og brudesløret er matt og Galax blad og "Englehåret er glatt)
Dominans betyr hva du ser mest av, men kan også vær hva du ser først som
- Farge
-Linje
   - Overflate
- Form.


Harmonisk helhet i begge produktene:
Begge produktene har røde roser i seg.


Gavebukett til brudeparet



5 Roser, 2 Nelliker, 1/2 Krysathimum, 1/3? Hypericum og 1/3? Anstrantia.
Det er en rund dekorativ bukett og dominansen er lyse materialer og kontrasten er lyse blomster mot det mørke underlaget.


Mine Kompetansemål på alle produktene:

- Planlegge, gjennomføre og vurder eget arbeid. 
- Bruk materialene på en økonomisk måte.
- Lage og bruke arbeidstegningene og skissene dine. 
- Kvalitetsikre bruk og oppbevaring av materialene i eget produkt.


Egenvurdering:

Brudebuketten
Jeg valgte de røde rosene siden det er et bryllup og det er romantisk, så føler jeg at de røde rosene er perfekt til deg også og jeg valgte å legge salal bladene under som underlag fordi det er en frisk grønnfarge som fremhever de røde rosene bedre, jeg bukte også hjerteranke og buljongtråd (i sølv) fordi jeg ville ha heng og det følte jeg hjerterranke passet perfekt til det og så la jeg til buljongtråden for å få litt glans i det sånt så det ikke ble bare de matte rosene.
Jeg skulle egentlig ha Brudeslør i buketten også, men det kom jeg dessverre på etter jeg hadde blitt ferdig med den. 
Brudgommen
Jeg valgte den røde rosen fordi jeg skulle få en helhet i både brudebuketten og brudgommens jakkesmykke, så tok jeg litt brudeslør for jeg syntes den passet best plassen for den er finest å ser litt dyrere ut en hvite limonium for eksempel. Jeg skulle egentlig ha et stort Eføy blad plassen Galax bladet, men følte det passet fint sammen som det var.
Jeg tok også Englehår som var rundt stilkene, men det var tydeligvis ikke et pluss, for den rustet når den hadde hatt vann på seg... 

Både på buketten og brudgommen så valgte jeg å ha det enkelt, fordi det er meg og føler det blir finest.

Gavebuketten
Her brukte jeg forskjellige blomster, jeg ville ha noe lyst fordi det begynner å nærme seg sommer og at den hadde ikke noe sammenheng mellom bruden eller brudgommens jakkesmykke i det hele.
Jeg valgte det mørkebrune underlaget fordi jeg syns det er fint og følte det passet til buketten.
Jeg laget en bukett med samme blomstene osv... men føler jeg kunne gjort mer på den så jeg tok den opp igjen, men det skulle jeg ikke hatt gjort for til mer jeg holdt på med den til styggere ble den, både blomstene og formen. Føler jeg kunne gjort litt bedre på at den ikke skulle vær 2 delt, men fant liksom ikke noe som jeg kunne bruke akkurat da, så jeg bare sluttet av og håpet på det beste. 

1 kommentar:

Blomstertua sa...

Fine arbeider og bilder:))